måndag 2 juni 2014

Syr i mina tyger även till folk med speciella behov

Jag kan verkligen inte motstå vissa sorters tyger. Vissa är bara ett måste 
Men de känns så underbart då de flesta tygerna är också faktiskt ekologiska.
Om man tänker efter så är de inte ofta som man hittar kläder i roliga färger till barn i större storlek om jag säger så.
Det är ju faktiskt mesta delen till nyfödda som det finns att få några få ekologiska klädesplagg.
Visst de finns men inte mycket.
Jag är ju färdig utbildad damskräddare men har även sytt så som frack till bröllopsklänningar o dopklänningar.
Det var en kär vän som frågade mig om jag inte kunde sy lite kläder till hennes barn då hongillade såna kläder men hon tyckte tjejen tog så mycke för dom.
 På så sätt ändrade jag mig och började sy mer i trikå
Jag älskar att sy men ibland har jag för lite tid bara och de inte räcker till med tiden då jag också jobbar heltid..

Syr ofta till mina vänner o de älskar dom oxå. Men även där önskade jag att jag hann sy ännu mera.på gång som jag ska försöka hinna med nu under sommaren o göra mina tankar till saker/kläder o tillbehlr till barnen.

Kan också berätta att jag även syr till folk med speciella behov så som peroner har kanske en arm eller ett ben så kan jag sy kläderna lite bättre passande så som vuxen som barn  .
För alla ser vi ju inte lika ut. Om det är något som ni önskar vill jag att ni mailar mej.. .
Tack flr att ni tog er  tid att läsa detta.. :-D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar